Perkhidmatan Bas Ke Blue Valley Akan Bermula 13 Disember 2010

29 November 2010

Selepas lebih dari setahun mengadakan aktiviti-aktivti mendesak perkhidmatan bas berhenti-henti di pulihkan di Cameron, akhirnya pengusaha Regal Bus Transport, En.Chai datang berjumpa dengan kami untuk berbincang bagaimana servis bas berhenti-henti di Cameron dapat diperbaiki.

Selepas perbincangan, En.Chai bersetuju untuk membaiki perkhidmatan bas secara berperingkat-peringkat. Sebagai langkah pertama, beliau bersetuju untuk melanjutkan servis bas ke Blue Valley mulai 13 Dis 2010. Kami akan mengumumkan perkara ini kepada kawan-kawan kami di Blue Valley dan meminta mereka menyokong perkhidmatan ini. Pengedaran risalah juga akan dibuat di Blue Valley mengenai perkhidmatan bas ini.

En.Chai telah bersetuju untuk bertemu kami sekali lagi untuk terus membincangkan hal ini.

Satu permulaan yang bagus dan ini jelas menunjukkan kuasa rakyat dapat membawa kejayaan walaupun mengambil masa lebih dari setahun (kuasa rakyat yang saya maksudkan di sini ialah penyerahan memorandum dengan 1000 tandatangan penduduk di LPKP, Putrajaya dan menghadirkan diri sebanyak 15 orang di perbincangan LPKP di Tanah Rata).

Sesiapa yang mempunyai cadangan dalam membaiki perkhidmatan bas berhenti-henti di Cameron Highlands, kami menjemput untuk turut serta dalam perbincangan dengan En.Chai di masa hadapan.

Suresh Kumar
PSM Cameron

No comments: