Berkhemah Di Hadapan Pej MB Pahang - 10 Julai 2012


PARTI SOSIALIS MALAYSIA
22A, Jalan Vivekananda, 50470 Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia.
email : pusat@parti-sosialis.org                    website: parti-sosialis.org

05 Julai 2012

Kepada,
Kepada Persatuan , Organisasi

PROGRAM OCCUPY PEJABAT YAB MENTERI BESAR PAHANG–
PERLUKAN SOKONGAN SOLIDARITY
Setelah banyak memorundum dihantar dan banyak mesyuarat telah diadakan dengan pihak kerajaan UNTUK 4 tahun , nampaknya masalah penduduk Cameron masih tidak selesai.
Sebelum ini kumpulan ini sudah hantar 17 surat kepada Pejabat Daerah Cameron dan berjumpa mereka 7 kali.  Sudah hantar 15 surat kepada Menteri Besar Pahang  dan berjumpa mereka 2 kali dan sudah hantar 4 kepada Pejabat Perdana Menteri dan berjumpa mereka 2 kali. Oleh sebab masalah mereka langsung tidak diselesaikan dan mereka langsung tidak mendapat sebarang maklumbalas dari pihak berkuasa, maka mereka telah ambil keputusan untuk akhirnya pergi berkhemah di pejabat YAB Menteri Besar Pahang untuk satu penyelesaian.

PROGRAM OCCUPY INI AKAN BERMULA PADA 10 JULAI 2012, PUKUL 11PAGI, DI PEJABAT MENTERI BESAR PAHANG HINGGA MASALAH SELESAI.
40  rakyat yang mewakili 7 isu seperti dibawah akan hadir:
i.      4 isu petani bertani selama 40 tahun tetapi tiada lesen TOL dari Blue Valley, Cameron.
ii.      1 isu kawasan rumah diberi kepada kroni BN walaupun sudah 42 tahun menetap di sana dari Ringlet, Cameron.
iii.      1 pasangan suami isteri tiada rumah/tanah untuk berpindah dari Kuala Terla, Cameron. Sudah mohon lebih 30 tahun tetapi tiada jawapan dari Pej Daerah Cameron.
iv.      1 kes permohonan gerai ditolak dan kemudian kawasan yang sama yang lebih besar diberi kepada orang lain dari Blue Valley, Cameron.
v.      1 kes permohonan oleh ibu tunggal yang diberi harapan palsu untuk membina gerai dan kemudian gerainya diroboh dari Blue Valley, Cameron
vi.      2  kes pegerai kecil dari Kea Farm, Cameron yang gerai mereka akan diroboh oleh Pejabat Daerah untuk beri laluan kepada pemaju swasta.
vii.      Pembangunan kawasan Green Cow tanpa perumahan alternatif bagi penduduk Green Cow.
 
Kami berharap rakan-rakan seperjuangan dapat menyokong perjuangan ini dengan cara
i. Sokongan solidarity hadir ke Program Occupy
ii. Sumbangan Kewangan bagi menguruskan perbelanjaan sepanjang “Occupy Putrajaya”
iii. Sumbangan makanan untuk 40 orang yang akan “Occupy Pejabat Menteri Besar Pahang”

Kami berharap rakan-rakan akan turun sekali bersama penduduk Cameron pada 10 Julai 2012 dan teruskan sokongan sehingga mendapat satu kata putus dari YAB Menteri Besar Pahang.  Bagi sebarang pertanyaan/maklumat lanjut tentang program ini, sila hubungi Saudara Suresh di talian 019-5696964 atau layari facebook muka http://www.facebook.com/groups/185086211507442/.

Sekian Terima kasih.

Yang benar,
S. Arutchelvan
Setiausaha Agung PSM
019-2537791

No comments: