Perbincangan Dengan Setiausaha (SU) Majlis Daerah Cameron Highlands (MDCH) Berkenaan Pembinaan Pondok Bas Di Blue Valley



17 Mei 2010

Pada hari ini, saya bersama beberapa penduduk Blue Valley dan ahli-ahli Majlis Perwakilan Rakyat (MPR) telah menghadiri perbincangan dengan SU MDCH berkenaan permintaan oleh penduduk Blue Valley supaya 2 pondok bas dibina. Permintaan ini telah dibuat melalui kempen tandatangan yang telah dihantar kepada MDCH pada 24 Julai 2009. 200 tandatangan telah dikutip.

MDCH telah bersetuju dan telah berpendapat pembinaan pondok bas itu sesuai untuk kegunaan orang ramai. Namun MDCH telah menangguhkan pembinaan pondok bas ini ke 2010 akibat kekurangan dana,

Perjumpaan ini diadakan susulan surat ke-2 kepada SU MDCH meminta status pondok bas pada 29 April 2010.

Lawatan memilih tapak telah dilakukan oleh pegawai dari MDCH pada 14 Mei 2010. Di dalam lawatan tapak tersebut, kami telah diberitahu bahawa MDCH hanya mempunyai peruntukan untuk membina 1 pondok bas. Setelah mengadakan perbincangan, ahli-ahli MPR dari Blue Valley telah bersetuju untuk menerima pembinaan 1 pondok bas.

SU MDCH, En.Mazlan Bin Mohamed Isa, pada hari ini telah bersetuju untuk membina 1 pondok bas dengan peruntukkan RM19 000. Kami telah meminta SU supaya pondok bas tersebut dibina dengan sesuai supaya dapat menolong penduduk untuk berteduh walaupun pada masa hujan. Kami juga telah meminta SU mengadakan satu lagi perbincangan dengan kami selepas rekabentuk pondok bas tersebut dikenalpasti.

Suresh Kumar
PSM Cameron

No comments: