Rekod 1000 risalah JANGAN TIPU RAKYAT diedar di Pekan



24 Januari 2011

PSM Cameron telah menyambung kempen edaran risalah JANGAN TIPU RAKYAT di Pekan & Rompin hari ini. Antara tempat-tempat yang telah diedar ialah bandar Pekan, Nenasi, Kuala Rompin dan Muadzam Shah. Edaran risalah juga telah dibuat di Beserah, Balok, Cherating, Sg Lembing, Paching & Gambang semalam.

Kempen edaran risalah ini bertujuan untuk mendesak Kerajaan Pahang menyelesaikan lebih 15 masalah-masalah rakyat di Cameron. Antara masalah-masalah ini ialah tanah pertanian, rumah, gerai, kos rendah & ibu tunggal. PSM Cameron telah berjuang untuk penyelesaian masalah-masalah ini lebih 3 tahun tetapi tidak mendapat sebarang penyelesaian.

'Sambutan yang diberikan oleh penduduk Pekan & Rompin sangat memberangsangkan. Kami telah berjaya edarkan lebih dari 7000 risalah dalam kempen ini' kata Suresh, pengerusi PSM Cameron. 'Malah ada rakyat yang meminta lebih banyak risalah untuk diedarkan kepada kawan, jiran & saudara' tambah beliau lagi.

'Walaupun Pekan adalah kawasan parlimen Perdana Menteri, Dato Seri Najib Razak, tetapi kami mencatat rekod dalam edaran ini apabila hampir 1000 risalah diedarkan di bandar ini. Banyak penduduk ingin tahu apakah masalah-masalah yang sedang dihadapi oleh kami di Cameron Highlands", ujur Suresh.

Seorang petani yang turut serta dalam edaran risalah ini, R.Palanisamy, 37, berkata penduduk Rompin juga ada berkongsi pengalaman yang sama berkenaan Kerajaan BN Pahang yang tidak peka terhadap masalah-masalah rakyat Pahang.

Suresh Kumar
PSM Cameron
019-569 6964

No comments: